Nowe ogrodzenie MOSiR-u: Modernizacja już w toku!

Nowe ogrodzenie MOSiR-u: Modernizacja już w toku!

Na początku września zainicjowano projekt modernizacji ogrodzenia wokół Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, który przylega do ulicy Grota Roweckiego. Przyjęty plan zakłada zastąpienie starego betonowo-metalowego płotu nowoczesnym systemem panelowym. Obecny stan techniczny ogrodzenia wymaga interwencji, co skłoniło władze do podjęcia decyzji o jego wymianie.

Zakres i organizacja prac

Projekt modernizacji obejmuje zarówno rozbiórkę dotychczasowego ogrodzenia, jak i montaż nowego systemu panelowego. Wszystkie działania są koordynowane zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu, który został opracowany i zaaprobowany przez lokalną policję oraz starostwo. Aby zapewnić bezpieczeństwo pieszym, ruch został przekierowany na północną stronę ulicy. Dodatkowo wyznaczono nowe przejście dla pieszych, a teren prac został odpowiednio zabezpieczony. Ważnym elementem organizacji jest zapewnienie nieprzerwanego dojazdu do hali tenisowej.

Wymogi i specyfikacje techniczne

Wykonawca zobowiązany jest do zgodności z przepisami podczas demontażu starego ogrodzenia i utylizacji odpadów. Nowe ogrodzenie ma być umiejscowione w tym samym miejscu, co stare, z maksymalną wysokością 150 cm, postawione na 20-centymetrowej betonowej podmurówce. Prace muszą być realizowane zgodnie z wytycznymi Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego oraz zaleceniami producenta.

Harmonogram i finansowanie

Modernizacja jest podzielona na etapy, a zakończenie prac przewidziano na koniec września. Całkowity koszt inwestycji to 110.000 zł brutto, finansowany w całości z budżetu miasta, co zostało zaplanowane w budżecie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Szczegóły techniczne ogrodzenia

Całkowita długość ogrodzenia do modernizacji wynosi 225 metrów bieżących. W ramach projektu przewidziano instalację 211,7 metrów bieżących ogrodzenia panelowego oraz montaż trzech bram: wjazdowej o szerokości 5,30 metra, wyjazdowej o szerokości 4,60 metra, oraz bramy przy stacji TRAFO o szerokości 3,40 metra.